Warsztat Kanban z grą symulacyjną Flow4Results Foundation
Flow4Results Foundation to praktyczny, całodniowy warsztat z projektową grą symulacyjną, który łączy pracę zespołową na planszy, krótkie prezentacje dobrych praktyk zarządzania projektami, moderowaną wymianę doświadczeń. Potrzebujesz informacji? Napisz do nas!


Co zrobić?
Napisz! Ustalimy wspólnie dogodny termin!
Ty wybierasz: online lub stacjonarnie
O naszym warsztacie
Uczestnicy – pracując w czteroosobowych zespołach – doświadczają różnych wyzwań projektowych w środowisku zbliżonym do rzeczywistego. W kolejnych rundach gry symulacyjnej poznają zasady, metryki i praktyki efektywnego zarządzania pracą i projektami, związane z podejściem Flow Management oraz metodą Kanban.
Celem warsztatu jest pokazanie, jak stosując, praktyki i metryki oraz przejrzyste zasady Flow Management:
zwiększyć efektywność i przewidywalność dostarczania rezultatów,
poprawić współpracę i zadowolenie zespołów,
osiągać lepsze wyniki biznesowe i projektowe.
Dla kogo?
Dla liderów zespołów projektowych i funkcjonalnych, kierowników projektów, menedżerów, a także członków zespołów projektowych – zarówno z obszaru biznesowego, jak i IT.
Co zyskujesz?
doświadczasz projektowego środowiska bez ryzyka błędów „na żywo”,
uczysz się przez praktykę i działanie,
poznajesz praktyki, metryki i zasady przepływu pracy (Flow),
rozwijasz refleksje dotyczące efektywności działań w projektach,
dobrze się bawisz i współpracujesz w zespole.
Agenda
1. Wprowadzenie:
cele symulacji: biznesowe i edukacyjne,
zasady gry, role uczestników i trenerów.
2. Rundy symulacyjne:
doświadczanie rzeczywistej pracy projektowej w środowisku gry,
samodzielne rozwiązywanie problemów zespołowych i projektowych,
retrospektywa każdej rundy:
- analiza tablicy Kanban,
- omówienie metryk Flow (m.in. czas dostarczenia, WIP),
- rozmowa o przebiegu i wyzwaniach rundy,
- identyfikacja i wdrażanie usprawnień.
3. Mini-prezentacje (pomiędzy rundami):
wybrane praktyki Flow Management,
wskazówki i podpowiedzi – w zależności od potrzeb zespołów,
analiza przypadków i praktyczne rekomendacje.
4. Zakończenie symulacji:
podsumowanie rezultatów,
refleksja nad tym, co można przenieść do rzeczywistej pracy projektowej,
omówienie zastosowań Flow Management w różnych kontekstach.
Prowadzący:
W przypadku grupy do 8-miu uczestników warsztat prowadzi jeden z trenerów. Zaś w przypadku większej grupy dwóch trenerów, a każdy prowadzący opiekuje się jednym lub kilkoma zespołami podczas gry i retrospektyw.
Potrzebujesz informacji? Napisz do nas! Kliknij 'Dowiedz się więcej' i wypełnij formularz!

